3000950503 |
Adolescent i adult jove amb malaltia greu: Una intervenció sanitària, social i educativa |
2018-2019 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
27/9/2018 - 27/9/2018 (10 hores) de 8:00h a 18:00h |
|
UEH Sant Joan de Déu-Hospital Sant Joan de Déu |
|
ctra. d'Esplugues, s/n (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST al Baix Llobregat
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El grup de treball ANJANA neix el novembre del 2017 amb la formació d'un grup multidisciplinari de professionals de l'àmbit de l'educació i de l'àmbit sanitari. Aquest equip veu la necessitat de trobar sinèrgies per atendre de manera integral l'impacte emocional que tenen els processos de malalties greus i les pèrdues en nens i adolescents.
La jornada Adolescent i adult jove amb malaltia greu: Una intervenció sanitària, social i educativa analitza les particularitats de l'atenció que requereixen aquests pacients i el seu entorn, per a les que els professionals sanitaris i de l'educació no tenen una formació específica.
|
| |
Objectius |
Generals:
- Conèixer les necessitats específiques dels adolescents i adults joves amb malalties greus.
- Proporcionar eines per atendre millor al que pateix, sigui malalt o familiar.
-Fomentar l'atenció holística des dels diferents àmbits d'intervenció.
Específics:
- Descriure les diferents malalties greus i tractaments que afecten adolescents i adults joves.
- Informar dels grups d'intervenció i suport a adolescents malalts i en grups de germans.
- Fomentar la coordinació entre els diferents professionals que intervenen amb els malalts en els diferents àmbits (sanitaris i de la comunitat educativa).
- Conèixer experiències utilitzades per a l'atenció específica dels malalts i les seves famílies durant la malaltia i el procés de dol o seqüeles dels tractaments.
- Compartir el testimoni de les persones implicades en relació al procés de la malaltia.
- Generalitzar formes sistemàtiques per fer front a la pèrdua tant funcional davant d'un esdeveniment agut (accident) com la pèrdua de persones estimades.
- Identificar les fases del dol i l'impacte en edat escolar.
|
| |
Continguts |
1. Procés de malaltia:
- Testimoni.
- Adult jove amb malaltia hematològica.
- Adolescent amb malaltia neuromuscular.
- Adolescent amb malaltia oncològica.
2. Comunicació:
- Testimoni.
- Adult jove: adaptació a la pèrdua.
- La presa de decisions en el menor madur.
3. Abordatge integral:
- Testimoni.
- Grup de suport per a nens / adolescents amb germà amb malaltia greu.
- Dol dels pares.
- Grup d'adolescents en dol.
4. Escoles:
- Els verbs que necessitem conjugar en Educació.
- Treballant el dol a l'escola.
- Adolescent / adult jove amb pluridiscapacitat en l'àmbit escolar.
- El professorat davant malalties greus d'alumnes o familiars.
|
| |
Formador/a |
Sergi Navarro Vilarrubí
|
| |
Avaluació |
Satisfgacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'àmbit de l'educació i de l'àmbit sanitari
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|