Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000950503   Adolescent i adult jove amb malaltia greu: Una intervenció sanitària, social i educativa
2018-2019   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   27/9/2018 - 27/9/2018 (10 hores) de 8:00h a 18:00h
   UEH Sant Joan de Déu-Hospital Sant Joan de Déu
   ctra. d'Esplugues, s/n (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   ST al Baix Llobregat
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   El grup de treball ANJANA neix el novembre del 2017 amb la formació d'un grup multidisciplinari de professionals de l'àmbit de l'educació i de l'àmbit sanitari. Aquest equip veu la necessitat de trobar sinèrgies per atendre de manera integral l'impacte emocional que tenen els processos de malalties greus i les pèrdues en nens i adolescents.

La jornada Adolescent i adult jove amb malaltia greu: Una intervenció sanitària, social i educativa analitza les particularitats de l'atenció que requereixen aquests pacients i el seu entorn, per a les que els professionals sanitaris i de l'educació no tenen una formació específica.
  
Objectius   Generals:

- Conèixer les necessitats específiques dels adolescents i adults joves amb malalties greus.

- Proporcionar eines per atendre millor al que pateix, sigui malalt o familiar.

-Fomentar l'atenció holística des dels diferents àmbits d'intervenció.

Específics:

- Descriure les diferents malalties greus i tractaments que afecten adolescents i adults joves.

- Informar dels grups d'intervenció i suport a adolescents malalts i en grups de germans.

- Fomentar la coordinació entre els diferents professionals que intervenen amb els malalts en els diferents àmbits (sanitaris i de la comunitat educativa).

- Conèixer experiències utilitzades per a l'atenció específica dels malalts i les seves famílies durant la malaltia i el procés de dol o seqüeles dels tractaments.

- Compartir el testimoni de les persones implicades en relació al procés de la malaltia.

- Generalitzar formes sistemàtiques per fer front a la pèrdua tant funcional davant d'un esdeveniment agut (accident) com la pèrdua de persones estimades.

- Identificar les fases del dol i l'impacte en edat escolar.
  
Continguts   1. Procés de malaltia:
- Testimoni.
- Adult jove amb malaltia hematològica.
- Adolescent amb malaltia neuromuscular.
- Adolescent amb malaltia oncològica.


2. Comunicació:
- Testimoni.
- Adult jove: adaptació a la pèrdua.
- La presa de decisions en el menor madur.

3. Abordatge integral:
- Testimoni.
- Grup de suport per a nens / adolescents amb germà amb malaltia greu.
- Dol dels pares.
- Grup d'adolescents en dol.

4. Escoles:
- Els verbs que necessitem conjugar en Educació.
- Treballant el dol a l'escola.
- Adolescent / adult jove amb pluridiscapacitat en l'àmbit escolar.
- El professorat davant malalties greus d'alumnes o familiars.
  
Formador/a   Sergi Navarro Vilarrubí
  
Avaluació   Satisfgacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Assistència un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
  
Persones  destinatàries   Professionals de l'àmbit de l'educació i de l'àmbit sanitari
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent